3 yaşındaki kızın ölümünde ateş düşürücü şüphesi: Fazla doz şurup verildiği iddiasına soruşturma, uzmanlardan "4 ve 6 saat" uyarısı
Takipteyiz TR

Her evde bulunan ilaç, 3 yaşındaki kızın ölümünde gündemde
- İstanbul'da hayatını kaybeden 3 yaşındaki bir kız çocuğuna, gerekenden yüksek dozda ateş düşürücü şurup verildiği iddia ediliyor.
- Olayla ilgili adli soruşturma ve incelemeler sürüyor; kesin ölüm nedeni resmi olarak açıklanmadı. Haber, 14 Ekim 2026'da basına yansıdı.
- Uzmanlara göre doz yaşa göre değil kiloya göre hesaplanmalı, ilaç ev kaşığıyla değil kendi ölçeğiyle verilmeli. Parasetamol en erken 4 saatte, ibuprofen en erken 6 saatte bir verilebiliyor.
- Aşırı dozun karaciğer ve böbreklere zarar verebildiği, parasetamol zehirlenmesinin ilk saatlerde belirti vermeyebildiği belirtiliyor. Şüphe varsa belirti beklemeden acile başvurulmalı.
Hemen her evde bulunan bir ilaç, üç yaşındaki bir çocuğun ölümünde gündeme geldi. İstanbul'da hayatını kaybeden üç yaşındaki kız çocuğuna, gerekenden yüksek dozda ateş düşürücü şurup verildiği iddia ediliyor. Olayla ilgili adli soruşturma sürüyor, kesin ölüm nedeni henüz açıklanmadı.
Uzmanlar uyarıyor: Doz yaşa göre değil, kiloya göre hesaplanmalı ve ilaç kendi ölçeğiyle verilmeli. Parasetamol en az dört saat, ibuprofen en az altı saat arayla verilebiliyor.
Aşırı dozun karaciğer ve böbreklere zarar verebildiği, zehirlenme belirtilerinin ilk saatlerde görülmeyebildiği belirtiliyor. Şüphe varsa belirti beklemeden acile başvurun.
- #sondakika
- #gündem
- #sağlık
- #istanbul
- #çocuk
- #anne



